spot_img

Compania Orange, amendată cu 150.000 de lei de ANPC. Practicile comerciale înşelătoare identificate de inspectori

Echipele de control ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au aplicat Orange România amenzi contravenţionale de 150.000 lei şi au propus încetarea practicii comerciale înşelătoare, în urma verificărilor de fond la operatorul economic.

 

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu. În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023”, se menţionează într-un comunicat al autorităţii.

Ce nereguli a identificat ANPC la Orange

Potrivit sursei citate, abaterile de la legislaţia în vigoare întâlnite în timpul acţiunii au fost: promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare; comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate; rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depăşirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omiţându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat (lipsa menţionării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situaţii, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaşte ce documente trebuie să prezinte); soluţionarea reclamaţiilor primite de la clienţi pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depăşeşte termenul legal de cercetare a reclamaţiilor, de 30 de zile.

1 COMENTARIU

  1. Orange Mangalia practică tot felul de tertipuri înșelătoare , profitând de lipsa de informare asupra serviciilor oferite clienților.Niste escroci cu emblema Orange.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultima oră

Presiune scăzută la apă, în Novaci

    Având în vedere diminuarea debitelor surselor de...

Continuă reabilitarea unui bulevard din Târgu Jiu. Mesaj pentru cetățenii din zonă!

Angajații Edilitara își vor relua activitățile de reabilitare și...

Anunț Aparegio Gorj

Aparegio Gorj S.A. - CED Rovinari anunţă întreruperea furnizării...

S-a aruncat în fața trenului!

Sfârșit tragic pentru un tânăr de doar 25 de...

Motociclist rănit într-un accident rutier

Un tânăr, în vârstă de 17 ani, s-a ales...

Ei sunt primarii din Gorj!

Alegerile la Gorj s-au încheiat. În urma finalizării procesului...
Județul Gorj
cer acoperit de nori
22.5 ° C
22.5 °
22.5 °
74 %
2.3kmh
86 %
mie
20 °
joi
22 °
vin
21 °
sâm
24 °
Dum
27 °