Societatea Aparegio Gorj solicita cetățenilor să respecte mediul și pe ei însăși, totul după ce zilele trecute angajații unității au scos dintr-o canalizare deșeuri menajere.
„Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume! Pornind de la această maximă auzită si folosită adesea de noi, trebuie să încercăm să fim mai responsabili. În continuare, o mare problemă cu care ne confruntăm pe partea de canalizare sunt deşeurile aruncate în toalete. Zilnic, angajații operatorului sunt solicitați la acțiuni de vidanjare, întrucât canalizările din cartier nu mai fac față și refulează. O altă problemă care are și repercusiuni financiare costisitoare, este defecțiunea pompelor de la staţiile de epurare. Un caz concret s-a petrecut zilele trecute, când la Staţia de Pompare a Apelor Uzate Tetila, Bumbeşti-Jiu, a „cedat” pompa. Imaginile ataşate la acest comunicat vorbesc de la sine și arată încă odată unde poate duce nepăsarea și inconştienţa. Ca o completare, putem menționa faptul că costurile de achiziție ale unui sistem de pompare se ridică la aproximativ 50.000 euro.
Aparegio Gorj a lansat în anul 2016 campania „Canalizarea nu este tomberonul tău”, o campanie de conştientizare a populaţiei asupra efectelor pe care le au aruncarea deşeurilor în sistemul de canalizare Din nefericire, materialele aruncate în sistemul de canalizare depășesc orice imaginație: șervețele umede, resturi de mâncare, materiale textile și alte deşeuri, obturează periodic și deteriorează rețelele de canalizare. Utilizarea incorectă a sistemului de canalizare contribuie la creşterea numărului de avarii, iar remedierea lor duce la costuri semnificative”, transmite Aparegio Gorj.